Op dinsdag 27 oktober namen een groot aantal bestuurders en andere professionals uit de zorg- en welzijnssector virtueel plaats aan de directietafel van de beste werkgevers van Nederland.
In de online talkshow ‘Leren van de beste werkgevers’ gingen de gecertificeerde ‘top employers’ AkzoNobel, Lidl en UWV in gesprek over wat er is veranderd na corona. En over welk ingrediënt niet mag ontbreken in het recept voor de beste werkgever. “Vraag wat uw mensen nodig hebben, luister naar ze en geef vooral aandacht en vertrouwen”, aldus de beste werkgevers.
“PFZW heeft veel data over de vitaliteit van de sector en we streven ernaar dat werkgevers hier actie mee aan de slag gaan”, vertelt Edwin Velzel van pensioenuitvoerder PGGM. De dataspecialisten van PFZW gaven een inkijk in de hoeveelheid data waarover PFZW beschikt en hoe de sector zorg en welzijn daar optimaal gebruik van kan maken. De boodschap was duidelijk: data is het nieuwe goud.
In hoeverre is er in ons werkende leven nog plaats voor 'de spelende mens'? In een tijd waarin veranderingen op ons afkomen, waarin de technologische ontwikkelingen groot zijn, we te maken hebben met schommelende werkdruk en waarin er corona is. Bekijk de videocolumn die organisatiefuturoloog Arjen Banach maakte voor Leren van de beste werkgevers.