Wij vinden dat mensen die altijd voor een ander klaarstaan, een goede oude dag verdienen. Daarom zorgen we voor een goed pensioen voor iedereen die werkt en gewerkt heeft in zorg en welzijn. En daar ondersteunen we u zo goed mogelijk bij.
Wij bieden een pensioenregeling. Nu, maar ook straks als we een nieuwe pensioenregeling krijgen. Of u jong, oud, gezond of mogelijk arbeidsongeschikt bent. Onze regeling is solidair. Dit betekent dat we samen de risico’s en resultaten delen.
U krijgt later, als u stopt met werken, een pensioeninkomen. Uw pensioen bestaat dan uit:
U bouwt niet alleen inkomen op voor later, maar ook voor het geval u arbeidsongeschikt wordt. En er wordt voor uw nabestaanden gezorgd als er iets met u gebeurt.
Vertegenwoordigers van zowel gepensioneerden, werkgevers- en werknemersorganisaties zorgen samen in het pensioenfondsbestuur voor een juiste uitvoering van onze pensioenregeling. De Pensioentafel Zorg en Welzijn (PTZW) stelt de pensioenregeling vast. Of wijzigt deze als dat nodig is. Daarnaast adviseert de pensioenraad het bestuur over het pensioenbeleid. De pensioenraad bestaat uit werknemers, werkgevers en gepensioneerden.
Uw pensioen ontvangt u pas rond uw AOW-leeftijd. Dat betekent niet dat u tot die tijd niet met pensioen bezig hoeft te zijn. Het is juist verstandig om zo vroeg mogelijk te weten hoe uw pensioen ervoor staat.
U bouwt namelijk iedere maand aan uw inkomen voor later. Als uw situatie verandert door bijvoorbeeld te gaan samenwonen, een nieuwe baan of minder (of meer) te gaan werken, heeft dit invloed op uw pensioen. Daarom willen we pensioen zo gemakkelijk en persoonlijk mogelijk voor u maken. Door er te zijn op belangrijke momenten in uw leven bij het maken van de juiste pensioenkeuzes.
Onze klantcontactorganisatie hebben wij uitbesteed aan uitvoeringsorganisatie PGGM. We laten onafhankelijk toetsen of PGGM goed luistert. En aan de slag gaat met telefoontjes, e-mails en chats van werkgevers en iedereen die bij ons pensioen opbouwt of heeft opgebouwd. Deze audits door Stichting Gouden Oor laten we doen omdat we onze dienstverlening willen blijven verbeteren.
Begin november 2024 kregen we opnieuw een hoge score bij een onderzoek op de Gouden Oor-standaard naar onze klantgerichtheid: een beoordeling van 4 van de 5 sterren. Dit betekent dat onze klanten zich gehoord voelen en dat hun feedback leidt tot verbeteringen.
We willen onze deelnemers een zo goed mogelijk pensioen bieden tegen zo laag mogelijke kosten. Ook na de ingang van de nieuwe pensioenregeling.