26-02-2024 | Tijdens de themabijeenkomst op 6 februari zijn PFZW, sociale partners en ouderenbonden (inclusief communicatie-collega’s) in gesprek gegaan over de introductie van de nieuwe pensioenregeling, de communicatie naar de verschillende doelgroepen en de rol die het pensioenfonds en de sociale partners daarin naast elkaar kunnen spelen. Onderstaand treft u op hoofdlijnen een terugblik aan.
Uit reacties tijdens en na afloop van de bijeenkomst, als ‘Goed dat PFZW dit doet’ en ‘De bijeenkomst in Zeist afgelopen dinsdag was zeer de moeite waard!’, hebben wij opgemaakt dat de aanwezigen (én PFZW) positief terugkijken op de bijeenkomst. De aanwezigen hebben ook duidelijk aangegeven dat ze graag betrokken blijven. Zodat u als sociale partner en ouderenbond van tevoren weet wat er wanneer vanuit PFZW wordt gecommuniceerd naar werkgevers en deelnemers en u de mogelijkheid heeft om nog daarvoor uw leden, voorzien van de juiste context, op de hoogte te brengen. Een communicatiekalender helpt daarbij. Deze gaat PFZW maken en beschikbaar stellen. Ook hebben we een oproep gehoord om nog eens zo’n bijeenkomst te plannen met de communicatie experts binnen uw organisatie.
PFZW heeft uitgelegd zich in te zetten om planmatig te bouwen aan het vertrouwen van deelnemers in de aanstaande transitie en in pensioen, meer specifiek in de nieuwe pensioenregeling. De aanwezigen hebben met betrekking tot het onderwerp vertrouwen een paar zorgen/aandachtspunten geuit:
Naast de bovengenoemde hoofdlijnen hebben we nog meer bruikbare input en vragen ontvangen. Dank daarvoor. We brengen deze nu allemaal bij elkaar en bepalen waarmee we als eerste aan de slag gaan. Natuurlijk houden we u op de hoogte.
Bent u niet bij de bijeenkomst aanwezig geweest en wilt u er wel iets meer over weten? Of heeft u nog een aanvullende wens die u bovenstaand niet terugvindt? Neem dat contact op met uw relatiemanager. Ook kunt u via de onderstaande link al een korte uitleg lezen van de marktintroductiestrategie.