05-10-2022 | De Grand Prix Content Marketing is een prijs voor organisaties die op een unieke en doeltreffende manier hun doelgroep weten te bereiken. PFZW won deze award met de YouTube-videoseries ZorgisZó en Eerste Week, Laatste Week, in de categorie business-to-consumer.
In de videoseries toont het pensioenfonds haar betrokkenheid bij de sector zorg en welzijn. En laat het het belangrijke werk en de mensen in de sector zien. Tegelijkertijd is het ook een manier om met jongere deelnemers in contact te komen. Pensioen is voor hen nog een ver-van-hun-bed-show, maar zij zijn wel geinteresseerd in hoe het werk er bij collega's uitziet en hoe zij bijvoorbeeld met uitdagingen omgaan. Het contact is belangrijk omdat pensioen al vroeg geregeld wordt via de werkgever. Jonge deelnemers zijn zich hier vaak niet bewust van.
De jury van de Grand Prix Content Marketing beoordeelde dat dit PFZW goed gelukt is: “Dit is hoe je content zou moeten neerzetten. Hier is gedaan waar iedere pensioenorganisatie van wakker ligt; hoe bereik ik een groep die mij niet kent en geen interesse in mij heeft? Deze campagne raakte echt. Oprecht, verrassend en puur.”
Bekijk de videoseries op de YouTube-pagina van PFZW.